Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 6 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Důvody feminizace českého školství
DAVIDOVÁ, Lucie
Předmětem této bakalářské práce je nastínění genderové problematiky českého školství. První část se věnuje teoretickým vymezením pojmů pohlaví, genderové role a feminismus. Pro zpřehlednění situace, práce navazuje obecným pohledem na problematiku žen na pracovním trhu. Práce se dále zabývá historickým vývojem nevyváženého rozložení českých učitelů a učitelek, vznikem feminizovaných učitelských sborů a rozdíly v platových podmínkách žen a mužů. Obsáhlejší část textu se dále snaží odpovědět na otázky týkající se témat: "Proč je v českém školství stále více žen a muži tuto profesi neshledávají atraktivní?", "Je tento rostoucí trend problémem?", "Je tato profese uznávaná?". V neposlední řadě se práce zabývá genderovými stereotypy spojenými s prací učitelů a učitelek. Praktická část bakalářské práce poodhaluje názory studentů Pedagogické fakulty Jihočeské univerzity na problematiku feminizovaného školství. K tomuto účelu byla využita metoda dotazníkového šetření. Závěrem práce je shrnutí a vyhodnocení zjištěných poznatků.
Mediální výchova na církevní škole.
Zindulková, Magdalena ; Křišťan, Alois (vedoucí práce) ; Svobodová, Zuzana (oponent)
1 Anotace Bakalářská práce Mediální výchova na církevní škole si klade za cíl srovnat požadavky na mediální výchovu formulované ve vzdělávacích dokumentech České republiky a dokumentech katolické církve. Podobu mediální výchovy na českých školách popisují rámcové vzdělávací programy, které vznikly po školské reformě na začátku tohoto století. Církev věnuje mediální tématice také poměrně dost prostoru, zejména v dokumentech Inter mirifica, Communio et progressio a Aetatis novae. Práce se věnuje jak důvodům, proč je mediální výchova součástí českého vzdělávacího systému, tak i tomu, proč se jí věnují církevní dokumenty. Shrnuje základní požadavky na mediální výchovu obou těchto subjektů. A nakonec srovnává, v čem jsou tyto požadavky podobné a v čem se liší. Klíčová slova církevní školství, český vzdělávací systém, média, mediální výchova, katolická církev, výchova
Analýza podkladů pro vzdělávání o českém politickém systému
Černý, Jakub ; Mouralová, Magdalena (vedoucí práce) ; Veselý, Arnošt (oponent)
Analýza podkladů pro vzdělávání o českém politickém systému (Bakalářská práce) Autor: Jakub Černý Abstrakt: Bakalářská práce analyzuje české kurikulární dokumenty a učebnice pro základní a gymnaziální vzdělávání zaměřené na výklad o českém politickém systému; snaží se tak odpovědět na otázku, jak tyto dokumenty informují o českém politickém systému, zda o něm informují v logice Ústavy ČR a zda podávané informace nemohou přispívat k tvorbě miskonceptů o českém politickém systému.
Komparace terciárního vzdělávání ve Finsku a ČR
Vrbská, Alena ; Dvořáček, Jiří (vedoucí práce) ; Krpálková Krelová, Katarína (oponent)
Diplomová práce se zabývá komparativní analýzou vzdělávacích systémů ve Finsku a České republice. Cílem práce je analýza školských systémů, jeho financování, komparace finského a českého vzdělávacího systému a návrh opatření pro zlepšení situace v terciárním vzdělávání v ČR. Cílem empirické části je zhodnocení možného dopadu zavedení školného pro mimoevropské studenty ve Finsku. Zvolený problém je řešen pomocí komparativní analýzy a empirického šetření prostřednictvím dotazníkového řešení. Na základě zjištěných údajů je možné analyzovat český vzdělávací systém a navrhnout opatření pro zlepšení.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.